Tuesday, February 15, 2011

Dear My Future Wife...

Dalam hujan yang malu2 kucing nak turun neh, tetibe emo jer.. Tergerak hati aku untuk tulis benda neh.. Hari neh je den romantic tau, bukan selalu.. Esok luse jadi ganas balik..:) Baca pelahan2, no rushing..



So, kepada bakal isteriku..

I have no idea who you are and hell where u are now. Mungkin awak ada depan mata saya sebenarnya atau awak jauh dari saya tapi satu hari nanti, bila kita da berjumpa, saya harap awak terima saya seadanya macam mana saya akan terima awak seadanya. Lagi pon saya tau awak mesti comel, baik, alim dan rajin..

Saya harap bila saya check fesbuk awak nanti, awak tak la letak bayak sangat gambar awk kat sana ye.. Sebab selalunya perempuan comel jarang letak gambar dia kat fesbuk, dia tak nak kasi satu dunia tau dia tu comel.. Awak tak letak kan gambar comel awk kat fesbuk?? Tak kan?? Kan??

Saya tak kesah sangat awak cantik ke tak, janji awak seorang perempuan yang pandai jaga diri da ada ciri2 kemelayuan tu.. Saya suka sangat kalau awk pakai tudung.. Saya tak kesah awak orang mana, Kuala Lumpur, Selangor, Kelantan, Negeri Sembilan, Perak, Pahang, apa2 negeri pon saya nak awak tau, saya terima awak dengan senang hati kalau awak betul jodoh saya..

Saya tak dapat ramal hidup saya masa hadapan macam mana.. Saya tak tahu seberapa senangkah  hidup saya nanti. Saya mungkin tak mampu nak bagi awak rumah mewah 10 tingkat bawah tanah ke atau berlian 30 karat sebesar anak kucing ke, saya tak dapat janji. Saya akan berusaha untuk buatkan hidup kita senang insyaallah.. Tapi kalau setakat anak 20-30 orang tu, kalau awak nak saya buleh je bagi.. Mungkin lepas kita 3 tahun kawin, kita ada 2 anak, saya nak kembar tau..


i love twin!!

Bila kita dah ada rumah nanti, saya tak kesah kalau awak nak bekerja tapi kalau buleh awak duduk rumah je la ye.. Saya tak nak awak penat2 macam ibu saya, cukup la saya tengok ibu penat balik kerja petang. Saya harap awak pandai hormat orang tua ye, kalau buleh biar rajin2 sikit sebab ibu suka sangat perempuan yang rajin tolong dia.. Ibu tu dia sporting je tapi dia tak suka kalau malas2 neh, kene rajin sikit la yer.. Ayah lain, die simple je, nampak je garang tapi kelakar nak mampus.. Kalau awak baik ngan ayah, sume benda buleh dapat.. Jadi pandai2 la treat dia yer, baru buleh jadi menantu pilihan..

Hmm.. Awak tau tak, saya suka perempuan yang hyper sikit, tapi jangan gila sangat. Tak best la lemah lembut sangat, nanti tak meriah la.. Tapi jangan gila sangat tau, jaga adab sopan.. Kalau buleh lebihkan sikit ngade2 ngan keras kepala tu, biar senang sikit nak bawak bergaduh.. Lepas gado nanti saya pujuk la balik.. Baru ada rasa apa itu rumah tangga.. Saya akan layan awak selayaknya sebagai seorang isteri, saya takkan buat awak macam hamba saya, saya tak kan paksa awak buat macam2 tapi awak kene sedar la tanggung jawab seorang isteri ye..




My future wife,


Saya harap awak pandai memasak. Awak mesti pandai masak.. Apa?? Tak reti?? Takpa, saya tak kata salah kalau tak reti masak tapi takkan kita hari2 nak makan luar jer.. Kalau macam tu baik saya kahwin ngan makcik tukang masak tu je.. Awak tau, nak ikat suami ikat kat perut dia dulu.. Bukan suruh awak ikat perut saya macam ikat batang pokok kelapa, tapi awk kena pandai masak la.. Takpe, tak pandai buleh belajar dari sekarang.. Tak sedap, kita buang la, kita makan kat luar jer..

Saya harap awak pandai la jaga diri awak sebelum jumpa saya. Kalau buleh jangan la couple banyak2, tak pernah couple lagi bagus.. Tapi kalau pernah couple tu, jangan la buat bukan2 ngan boyfriend awak tu..  Bile dating jangan ngade2 nak keluar berdua2, boyfriend awak tu bukan buleh percaya sangat.. Lepas dia da bosan, dia tinggal kan awak.. Saya bagi tau neh sebab tak nak awak sedih kemudian hari.. Laki neh sume sama je, dasar jantan keparat, kebret, low class.. Mulut manis giler tapi hampeh.. So don't trust your boyfriend.. Err.. saya bukan macam tu tau sebab saya memang ditakdirkan Allah untuk kekal bersama awak hingga hujung nyawa, Insyaallah..

So akhir kata dari saya, bila kita kahwin nanti, awak masak, saya makan. Saya imam, awak makmum. Saya baca doa, awak aminkan. Awak merajuk, saya pujuk. Perfect kan?? So cepat2 la cari saya, saya takut nak cari awak, takut tersalah pilih perempuan lain.. I'll always waiting for you.. :)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...