Saturday, December 4, 2010

Paramore?? Jenama pampers baru ke??

Hey everybody..

Hari neh sabtu, currently at UIAM Gombak.. Ade job sikit nak settle kat sini.. Bosan.. Tetibe terbit lak idea utk buat entry..

Aku seorang yang amat3 gile music tanpe racist pade mane2 bunyi .. Rock, Pop, Nasyid, Slow, even Joget pon aku layan.. Senang kate sume rentak yang kluar kat speaker tu aku dengar.. Nak menunjukkan bertape addict nye aku kat music neh, even sampai dalam toilet pon aku pasang lagu.. nak feel kasi t**k tu senang kluar.. Aku tau music neh melalaikan tapi aku akan sentiase waspade tentang ape yang aku nyanyi, ape yang aku dengar supaye tak terpesong akidah.. Am I right?? Back to story, salah satu music atau band yang menarik perhatian gegendang telinge aku ialah Paramore. Aku start kenal Paramore time tahun 2008 setelah diperkenalkan oleh kawan aku, Dharma Raj.. (lame aku tak jumpe die neh)

Paramore ni sebuah band yang berasal dari Franklin, Tennessee yang ditubuhkan pada 2004 @ 2005 tak salah aku. Band ni dulu stock2 inde je kat U.S tu, main underground je sampai ade producer nak angkat dieorg masuk studio dan dari situ la band ni start famous.. Band ni dianggotai oleh:

Hayley William (Vocalist) – Kenal tak perempuan rambut merah neh?? Die la Hayley atau fans die slalu panggil Hayles. Die la kepale band neh.. Die neh agak comel dimate aku sebab rambut die merah dan sememangnye cool giler.. Kalau la buleh aku buat rambut colour cam tu.. Heish.. Suare si Heyley plak memang buleh membuatkan semue bulu2 aku naik kalau die tarik part tinggi2.. Dashat.. Suare die memang buleh jual lar..

Jeramy Davis (Bassist) – Jeramy atau member die panggil worm ni seorang pemain guitar bass dalam band neh. Die neh minat xtvt yang lasak atau berbahaye.. Kalau korang dengar elok2 lagu2 Paramore, bunyi bass die cam gempak kan?? Tu sume keje Jeramy lah tu.. Giler lah tambah pulak contoh cam lagu crushcrushcrush, try dgr bass die.. Ok kan??

Josh Farro  (Guitarist) - Name betol die Joshua Neil Farro atau fans die slalu panggil Josh.  Yang best nye pasal mamat neh, die neh separuh Italian. Tu pasal muke di ade sikit iras2 aku.. Aku pon separuh itali ape.. Die ngan Taylor main guitar dalam band neh dan nak tgk ape jadi kalu due2 guitarist ni hayun gitar same2, try dengar Misery Business.. Try tgk video dieorg main live kat Hard Rock, tak hengat punyer..

Taylor York (Guitarist) – Die neh ahli baru dalam Paramore since lagu Decode, OST utk movie Twilight. Decode tu la lagu first die ngan Paramore. Dulu die neh songwriter yang slalu join sekaki ngan Hayley time nak buat lagu. Die jgk slalu follow tour Paramore kat setiap konsert.. Lastly die diajak masuk utk lengkapkan band ni punye members.. Dan die punye skill banyak influence Radiohead punye guitaris, lupe name die.. Tapi yang pasti lagu Decode sesuai ngan movie Twilight..

 Zac Farro (Drummer) – Aku tak pasti die neh adik beradik ngan Josh ke tidak sebab name bapak die orang same.. Entah la..  Die drummer dalam band neh dan die punye skill mmg hebat.. Kali neh try dengar sume lagu Paramore dan korang ckap kat aku, lagu mane yang drum die kureng?? Aku rase takde sbb die ni star for this band.. Sume fans pempuan buleh terjerit2 klu tgk die buat show.. Dieorg kate Zac ni ensem.. Huh, ensem lagi aku..kan???
-____-

Dieorang ade 7 album tapi yang full album ade 3..
All We Know Is Falling (2005)
RIOT! (2007)
Brand New Eyes (2009)
Aku ade sume lagu dari 2nd and 3rd album dieorang, tapi aku tak la beli album dieorang.. Standard la penggemar music cetak rompak, album ori mahal, jadi pirate la pilihan nyer.. Arini keluar album, esok da buleh download kat web.. Huish, ekau jangan tiru perangai den yo, buleh buat industry music bangkrap tau.. Beli la yang original..

Album RIOT! da mencapai jualan 2 million kat seluruh dunia dan group neh tercalon dalam Grammy Award 2008 utk pencalonan Best New Artist. Besh wooo, Grammy Award tu.. Bukan senang nak dapat.. Die orang punye music ade sikit2 influence Jimmy Eat World.. Tapi yang pasti Paramore mmg besh!!

Aku tak dapat pegi concert dieorang kat KL artitu sbb aku kat Kelantan.. Malam tu aku agak sebak sikit la..  Hampir nak menetes la air mate jantan aku neh..  Member aku sebok duk call ak semate2 nak bikin panas yang die ade tiket concert siap ngan backstage pass, anak haram betol.. Lain kali aku flight g U.S semate2 nak g tgk Paramore, ak bahan die balik nanti..

Ok.. Chow for a lunch, nasi minyak woo..

3 comments:

LeeHalim said...

paramore cool ! yeah !

Zulfadzly Rohaizad said...

super duper like!!

Mimie said...

best lgu diorg.... i loike!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...