Friday, December 3, 2010

Aku & Blog..

Dari petang sampai kul 3 pagi semalam, aku da puas jelajah sume blog member2 terdekat and sume2 blog2 yang tercalon dalam pertandingan Blog Pilihan Malaysia 2010.. Blog depa mmg cool giler, antaranyer Realiti KonspirasiAizul MarcelloKurasakan SomethingBen AshaariFatin Liyana dan banyak lagi la blog2 yang aku da singgah semalam..

Dan aku tertarik ngan kate2 salah seorang blogger tu (tak ingat mane satu).. Die kate " Bile kite blogwalking neh, kite akan jumpe macam2 jenis blog yang kadang2 lebih hebat dari blog kite, dan dari situ la timbul perasaaan rendah diri, dan kite rase malas nak tulis entry baru sebab blog kite tak sehebat blog org lain.. Buang sikap begitu dan tanamkan fikiran seperti ini; blog ni macam siaran tv, lain channel tv lain cerita yang disiarkan, ade yang komedi sahaja, ade yang drama sahaja, ade yang maklumat sahaja..macam tu jgk dengan blog, lain blog lain la cara penulisannya.. so anda tak perlu risau sebab blog kita sume ade jalan cerita tersendiri dan jangan cepat putus asa.." lebih kurang gitu la ayat nye..

Dan start semalam jgk keyakinan aku utk ber'blogging ni semakin tinggi.. Tak kesah la og nak kate " Blog ko tak best la itik" Aku punye blog suke tekak ijau aku la aku nak tulis macam mane.. Kalau minat, bace.. Terime kasih.. Kalau tak suke, err..pape je lah.. malas aku nak bisim2.. Janji korang happy..

Aku rase cara penulisan mereka2 ni mmg hebat, mmg buleh membuatkan aku tak makan malam semate2 utk bace blog2 mereke..Agak2 lah kan, adekah satu kesalahan kalau tiru cara penulisan dieorg?? Salah yer?? Aku tak tau sangat sbb newbie kan dalam bidang blogging neh.. Saje tanyer.. -__-

Kepade kalian2 yang mengikuti Reban Itik ni, aku akan cube antar entry baru dengan seberape kerap yang buleh.. Eden toray.. Kang kalu takde entry baru je, ade la budak "penguin" tu bisim.. Yelah2.. aku buat la sekerap mungkin.. Anyways, aku rase blog  neh satu medium yang bagus utk luahkan pendapat @ cerita kita.. Horray!!! Blogger life!! -___-"

Aku bosan sebenarnye cuti sem neh, takde pape xtvt sangat nak buat.. So aku akan luangkan masa depan lappy utk bercerite, tapi kadang2 berukband yang lembab buleh membuang mood aku utk bercerite.. So tgk nasib la ye..

Da la, nak cari bende yang buleh dikunyah jap kat dapur.. Jap lagi aku sambung balik..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...