Friday, November 19, 2010

Salam Aidiladha


"Apo nak jadi ko ni Pakli?? Orang poie sembahyang rayo bawak tasbih ko, sejadah ko..ni tak, dibawaknye camera, da la bosar" bebel Wan ku di pagi raya..

Kate anak2 digital, macam ni la..haha..
Memang nampak macam gile tapi itu la yang berlaku..
Aku bawak camera g semayang raye kot..
Saje nak dapatkan suasana pagi raye kat kampung..

Hening pagi di Kampung Sega, Negeri Sembilan memang berbeza dari Kuala Lumpur..
Rasenye nak dekat 2-3 bulan jugak aku tak balik kg ni sejak raye aidilfitri hari tu..
Rindu gile suasana macam nih..
Air kolah yg kesejukan nye hingga buleh membuatkan rambutku yg "berseni" nih kembali lurus..
Seronok nyer!!!! Hahaha..

Ini post pertama aku buat selepas balik dari Kelantan..
Loghat Kelantan pon tak ilang lagi..
Agak terkejut jugak lidah aku nak ckp n9 balik..
Orang kampung sibuk duk tanye..
"awe klate, guano klate?? "
Macam perli jeh..
Relex la, aku blaja je kat Kelantan, tapi jiwe tetap n9 bai..
Lidah ku masih dahagakan kepedasan masak lomak cili api yang melampau..
Hahaha..
Dunia2..

Da hampir seminggu aku tinggalkan bumi Kelantan tu..
Aku malas nak mengakuinye tapi aku terpakse cakap..
Rindu kot..
Sob2..
Rindu kat suasana yang menyakitkan kepale otak aku..
Rindu pada mereka2 yang sentiasa berada dalam otak aku..
Sob2..
Tidak mengapa..
Dunia kini tanpa sempadan..
Handphone mahal2..
SMS, MMS, 3G, Webcam, Facebook, Twitter, Skype, YM..
Ape gune semua tu???
Itu la medium yang buleh digunakan untuk berhubung..
Jadi kalau rindu, xoxo la (Bak kate Ari)


And one more thing..
Aku ade satu lagi agenda yg belum selesai..
Reban Itik ni akan menjadi saksi..
Nantikan la post yang seterusnya..
Gegey Group, tunggu tau..
There are something for you in this "reban"..
Hehehe...

Ok..Sayonara..
Selamat menyambut Aidiladha..
Selamat tinggal..
Jumpe lagi..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...