Thursday, October 7, 2010

Projector Untuk Hati

Alolaaa..
I'm busy lately..
Banyak bende nak kene buat..
Assignment yang takde belas kasihan..
Program tu, program ni..(padahal tak join pon)
Tu tak campur ngan serabut otak aku lagi..
Kalau dapat dipertontonkan akal aku ni..
Aku rase dah macam serunding dalam plastik..
Berselirat antara satu sama lain..
Ade serdak2 yang tak penting..
Ade carik2 daging yang sedap..
Macam2 lah..
Pikir masalah sendiri..
Pikir masalah orang..
(yg aku gatal2 pikir masalah orang buat ape??)
Pikir hati orang..
Final exam da nak dekat..
Selak buku pon belum start lagi ni..
Kalau mak aku tau..
Confirm die akan cakap.. 


"Lantak ko lah long..ibu blaja abis dah..ade life.."
"Ko tak tentu lagi..ko nak bagi anak bini ko mkan ape klu tak blaja??"


Ibu aku mmg tau2 klu sebut pasal "anak bini nak makan ape?" aku mmg sensitive bile pikir psal tu..

Hmmmm...
Dalam keserundingan keserabutan ni pon..
Aku still tak sedar..
Leka dibuai kegilaan student UiTM skarang..
Bende ape?? Bende ni la!!!!

FACEBOOK (care menyebutnye: fesbuk..)


Betol tak rakan2 ku??
Tapi bile pikir2 balik..
Kalau la aku buleh pasang projector yg slalu pinjam kat ILQAM tu..
Pasang kat hati aku untuk paparkan ape yg ade dalam hati aku ni..
And kalau aku klik pasal fesbuk kat ati aku ni..
Mesti die akan sepantas kilat berhubung ngan otak aku..
Lantas tubik la bende ni..

YOU SHOULD BE STUDYING!!!
GET OFF FACEBOOK NOW!!!

Imaginasi luar kotak!!!
Aku bukan anti fb ke hape..
Cume kalau fb ni tetibe ditutup or di 'block' kat uitm nih..
Aku la orang paling heppy sbb takde bende yg buleh ganggu aku lagi..
Aku buleh blaja ngan tenang tanpe perlu memikirkan:
Notification aku dah brape??
Member ade comment post or link aku tak??
Ade friends request tak??
Ape perlu tulis kat wall aku??
Tak perlu sume tu dah..
Tapi takkan sume faktor diatas ni ade lah penyebab kepada ketagihan facebook ni??
Mesti banyak lagi kan??

Takpe la..
Ini kalau projector dipasang kat hati aku..
Kalau dipasang kat hati korang..
Ikut korang la menilai bende alah "f" ni..
Tapi yang penting..
Zulfadzly Dato' Rohaizad 'Like' tajuk post kali ni..
Even ayat ni ditiru dari orang lain..

Projector Untuk Hati..
Dalam maksudnye tu..
Lain org lain tafsiran nye..

Sekian..
Maaf zahir batin..
Kalau tak best, mintak maaf..
Saya sedar saya ni sape..
Duda kepada si Dekan..
lol..

Location: TAR225 L

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...