Saturday, October 2, 2010

Masa Pulang Sekolah Dahulu..

Satu ketika dulu..
Aku duk Gombak..
Kat Kg. Padang Balang..
Tempat tu best..
Mase tu aku darjah 3 kalu tak salah..
Adik aku, Nabil mase tu darjah satu..
Kiteorang baru blik dari sekolah..
Jalan kaki sbb sekolah dekat..
Tapi ikut jalan belakang..
Dekat sikit..
Mase tu tgh hari..
Kiteorang jalan la macam ari2 biase..
TIBA-TIBA..
Aku nampak menatang ni..

Giling3...                            



Die melintas depan kiteorang..
Laju..
Aku exited giler..
Sebab selalu tengok kat zoo je..
Or kat dalam tb je..
Ni buleh muncul depan mate..
Aku dengan semangat gile bagi tau kat Nabil..
"Klu ko nak tau, tu la tenggiling.."
Kami same2 exited sbb jumpe menatang tu..
Dengan kegembiraan itu la kiteorang teruskan perjalanan balik kerumah..

Tapi kat umah takde sape..
Ibu ngan ayah keje..
Kiteorang duk due orang je sampai petang..
Tunggu orang tue kami balik..
Makan senduk sendiri..
Bukan macam bebudak laa ni..
Manje bebenor..( Termasuk adik2 perempuan ku..)
Kiteorang dah biase berdikari sejak kecik..
Ibu ajar..
Bayangkan seorang budak kecik dieberi kepercayaan untuk jage sebuah rumah yang bernilai ribuan ringgit..
Hmmm..Best tau..
Buleh buat sepah..
Pastu ibu balik kene bebel..
Lagi best... (:

Petang tu..
Bile ibu balik je..
Aku bagi tau kat die..
"Ibu2, tadi along jumpe tenggiling.."
"Ye la tu tenggiling..Kat mane??"
"Iye, tenggiling..Kat jalan blakang tu..Tak caye tanye abin.."
"Yelah2..." ( Dengan senyuman yg ala2 tenggiling and muke yg still tak percaye..)

Peta Tempat Kejadian..
IBU AKU TAK PERCAYE AKU JUMPE TENGGILING!!!!!
Itu la point yg aku nak cite kan dalam post kali ni..
Huhuhu..
Sampai sekarang..
Bile aku cakap balik kat ibu aku sekarang ni..
Mesti die akan kate..
"Yolah2..."
Kalau aku cakap kat ayah aku pulak..
Die akan kate..
"Tah2 tu bukan tenggiling.."bende" lain kot yg ko tgk tu long.."
Arhhhh...
Tolong la caye..
Org kenal la camner rupe menatang tu...
Hmmmmm..
Sakit pale otak aku..
Takpe2..
Tapi yang pasti..
Aku nampak tenggiling..
Aku tak silap..

Tapi bile aku sampai kat Uitm Kelantan ni..
Hari2 nampak "tenggiling" pon da tak heran..
HAHAHA..

Saje bercerita dalam hujan malam..
Menyembunyikan kebosanan..
Maaf kalu silap..
Sekian..
Papai..


Location: TAR225 L

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...